Wspomaganie procesowe
Diagnoza, planowanie, wdrażanie, ocena efektów.
Doskonalenie nauczycieli w formie procesowego wspomagania
Zapraszamy do skorzystania z naszych doświadczeń dotyczących wdrażania doskonalenia nauczycieli w formie procesowego wspomagania. Od 2010 r. byliśmy zaangażowani w realizację projektu systemowego realizowanego przez Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie „System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół”. Współtworzyliśmy materiały merytoryczne, przygotowywaliśmy na terenie całej Polski pracowników Ośrodków Doskonalenia Nauczycieli, Poradni Psychologiczno Pedagogicznych, Bibliotek Pedagogicznych, dyrektorów szkół/ przedszkoli do pełnienia roli osób wspomagających. W projektach konkursowych wspieraliśmy w rozwoju koordynatorów sieci współpracy i samokształcenia, ekspertów wspomagania oraz towarzyszyliśmy szkołom / przedszkolom we wdrażaniu procesowego wspomagania w roli ekspertów/ trenerów. Obecnie wspieramy jednostki samorządu terytorialnego w planowaniu i wdrażaniu kompleksowych, strategicznych rozwiązań ukierunkowanych na jakościowy rozwój szkół/przedszkoli. Dzielmy się bogatym doświadczeniem oraz towarzyszymy szkołom/ przedszkolom we wdrażaniu zmian i wartościowym rozwoju.
Oferujemy Państwu sprawdzony model pracy, realizowany we współpracy z dyrektorem szkoły. Działania w ramach procesowego wspomagania szkoły/przedszkola planowane i realizowane są przez okres co najmniej 7 miesięcy. Obejmują:
- Warsztat diagnostyczno – rozwojowy
- Wsparcie dyrektora i nauczycieli w planowaniu (przygotowanie Rocznego Planu Wspomagania)
- Wdrożenie form wynikających z Rocznego Planu Wspomagania m.in. szkolenia/ warsztaty, obserwacje lekcji z informacją zwrotną, wymiana doświadczeń, samokształcenie, konsultacje indywidualne grupowe, wizyty studyjne itp.
- Warsztat podsumowujący – ocena efektów oraz przygotowanie sprawozdania z realizacji procesu
Procesowe wspomaganie
Intelektualna uczta
od 7 do 10 miesięcy
DIAGNOZA potrzeb rozwojowych
Wsparcie przy ustaleniu CELÓW rozwojowych
Zaplanowanie form wspomagania i ich WDROŻENIE
Wspólna ocena efektów
Unikatowy Kod Uczenia (się)®
Koncepcja rozwoju umiejętności uczenia się z wykorzystaniem narzędzi Analizy Sposobu uczenia się (LSA) oraz Analizy Sposobu Nauczania (TSA).
Wdrażanie w formie procesowego wspomagania prowadzone jest przez akredytowanych trenerów LSA Placówki Doskonalenia Nauczycieli Impuls – Licencjonowanego Partnera LSA w Polsce (wyłączność).
Realizacja wsparcia w formule stacjonarnej, zdalnej oraz blended learning.