Projekty w ramach
Europejskiego Funduszu Społecznego
ROK 2025
Projekt „Włączeni w edukację – rozwijanie i wskazywanie mocnych stron uczniów”
Projekt polega na prowadzeniu w 17 szkołach podstawowych Gminy Raba Wyżna oraz Gminy Mszana Dolna działań mających za zadanie wdrożyć założenia edukacji włączającej, szkoły dostępnej dla wszystkich. Projekt będzie realizowany przez trzy lata szkolne i w odpowiedzi na przeprowadzone diagnozy wzmocni ich pracę w taki sposób, aby każda z uczących się w nich osób miała możliwość pełnego uczestniczenia w procesie kształcenia, wychowania oraz życia społecznego.
GRUPY DOCELOWE PROJEKTU:
Projekt skierowany jest do 1200 osób (600 K,600 M) – uczniów i uczennic biorących udział w edukacji podstawowej w tym 650 osób (320 K, 330 M) ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi ze szkół podstawowych z Gminy Raba Wyżna i Gminy Mszana Dolna.
Dodatkowo w ramach wsparcia weźmie udział 105 osób (90 K,15 M) z kadry nauczycielskiej zatrudnionej w szkołach powyższych Gmin.
EFEKTY I REZULTATY PROJEKTU:
Głównym rezultatem projektu będzie nabycie przez uczniów szkół podstawowych z obszaru Gminy Raba Wyżna i Gminy Mszana Dolna dodatkowych kompetencji, włączenie ich w życie szkoły, a także przezwyciężenie zdiagnozowanych problemów i barier. Dodatkowo pozwoli na ich harmonijny rozwój, nabycie wiedzy i umiejętności praktycznych, a w konsekwencji na zwiększenie szans edukacyjnych. Przedsięwzięcie przyczyni się również do ukształtowania właściwych postaw życiowych i włączenia w życie społeczne.
Realizacja projektu wpłynie także na podniesienie kompetencji i wiedzy kadry nauczycielskiej zatrudnionej w szkołach objętych wsparciem w zakresie pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Wartość projektu (całkowity koszt projektu): 4 388 846,14 PLN w tym:
finansowanie UE w kwocie: 3 730 378,13 PLN, współfinansowanie krajowe z budżetu państwa w kwocie: 438 868,01 PLN.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Projekt „Szkoła Perspektyw”
Projekt „Szkoła Perspektyw” nr (FEWM.06.01-IP.01-0006/24), współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027 – Działanie FEWM.06.01. Kompetencje dla Regionu.
Celem projektu jest podniesienie kompetencji zawodowych 432 (367K/65M) nauczycieli (w tym min. 48 N j. angielskiego) w obszarze kształcenia zorientowanego na ucznia i opartego na efektach uczenia się oraz 48 os. z kadry zarządzającej z 48 podstawowych szkół publicznych z subregionu olsztyńskiego poprzez wdrożenie innowacji pedagogicznej w okresie od 01.08.2024 r.
do 31.07.2027 r.
Projekt jest realizowany przez Olsztyńską Szkołę Wyższą w partnerstwie z Placówką Doskonalenia Nauczycieli IMPULS
Dla kogo wsparcie/kto jest uczestnikiem projektu:
Uczestnikami projektu są publiczne szkoły podstawowe z obszaru subregionu olsztyńskiego oraz nauczyciele i kadra zarządzająca tych szkół. Projektem zostanie objętych 48 publicznych szkół podstawowych z terenu subregionu olsztyńskiego, na terenie przynajmniej 24 gmin subregionu olsztyńskiego, z czego minimum 9 to gminy wiejskie (48 szkół: 22 z obszarów miejskich i 26 z obszarów wiejskich, 33 szkół dużych i 15 małych) Projektem zostaną objęte szkoły z terenów miast tracących funkcje społeczno-gospodarcze na terenie subregionu olsztyńskiego, np. Kętrzyn, Lidzbark Warmiński, Mrągowo oraz obszarów marginalizacji gminy miejsko-wiejskie np.: Miłakowo, Ruciane-Nida, gminy wiejskie np: Kętrzyn.
Wsparcie zaplanowane w projekcie jest skierowane bezpośrednio do 480 nauczycieli (408K/72M), w tym 48 członków kadry zarządzającej (41K i 7M), wspierającej i organizującej proces nauczania szkół/placówek systemu oświaty na poziomie podstawowym w subregionie olsztyńskim oraz szkoły/placówki systemu oświaty na poziomie podstawowym z terenu subregionu olsztyńskiego.
Opis wsparcia:
Projekt doskonalenia kompetencji osobistych, społecznych, umiejętności uczenia się, wielojęzyczności jest zaplanowany w ujęciu całościowego rozwoju organizacji (szkoły) to oznacza, że podejmowane działania odbywać się będą na trzech poziomach: indywidualnym, zespołowym, organizacji jako całości
Zakwalifikowane szkoły, nauczyciele i kadra zarządzająca przejdą następujące etapy w projekcie:
1. Diagnoza – celem jej będzie analiza sytuacji konkretnej szkoły i kadry zakwalifikowanej do projektu.
2. Opracowanie programu wsparcia szkoły (PWS) doskonalenia zawodowego kadry szkół i placówek systemu oświaty zawierającego adekwatne formy wsparcia do zdiagnozowanych potrzeb N i KZ.
3. Wdrożenie programu wsparcia celem będzie przygotowanie i wprowadzenie autorskiego programu wsparcia w szkołach subregionu olsztyńskiego.
4. Rearanżacja przestrzeni szkolnej.
5. Realizacja projektów edukacyjnych.
6.Działania upowszechniające efekty zrealizowanego wsparcia dla szkół.
Projekt realizowany jest w okresie 01.08.2024 r. do 31.07.2027 r.
Wartość projektu: 21 081 384,94 zł 21 zł, w tym wkład Funduszy Europejskich: 17 919 177,19 zł
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie #FunduszeNaZmiany
Projekt "Włączeni w edukację - rozwijanie i wskazywanie mocnych stron uczniów"
Gmina Miejska Ostróda w partnerstwie z Impuls Szkolenia Dorota Tomaszewicz uzyskała dotację z Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur na projekt „Włączeni w edukację – rozwijanie i wskazywanie mocnych stron uczniów”.
Projekt ma na celu podniesienie kompetencji kluczowych, umiejętności podstawowych i przekrojowych
uczniów szkół podstawowych i zdobycie kompetencji przez nauczycieli poprzez zajęcia uzupełniające, edukację włączającą, szkolenia nauczycieli, działania przeciwdziałające dyskryminacji oraz rodziców/opiekunów prawnych z zakresu przeciwdziałania dyskryminacji.
Powyższy cel osiągniemy poprzez realizację programu rozwojowego szkoły zakładającego:
1. rozwój umiejętności podstawowych w zakresie tworzenia i prawidłowego rozumienia informacji pisemnej oraz rozwój i wykorzystanie myślenia matematycznego
2. stworzenie warunków dla realizacji edukacji włączającej, w tym uwzględniającej potrzeby wynikające z niepełnosprawności lub innej niekorzystnej sytuacji
3. rozwój umiejętności przekrojowych m.in: umiejętności osobiste, społeczne, uczenia się, myślenie krytyczne, przedsiębiorczość, kreatywność
4. wsparcie nauczycieli dające możliwość nabycia oraz doskonalenia umiejętności, kompetencji przygotowujących do pracy z uczniem o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz rozwój osobisty
5. realizację wsparcia dla uczniów, rodziców, nauczycieli z zakresu przeciwdziałania niedyskryminacji
Efektem projektu będzie podniesienie kompetencji kluczowych, umiejętności podstawowych i przekrojowych 309 uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych z terenu Gminy Miasta Ostróda, doskonalenie umiejętności i kompetencji 107 nauczycieli oraz wsparcie 61 rodziców i opiekunów uczniów.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie #WłączeniWEdukację
Wartość projektu: 843 948,63 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 752 523,73 zł
ROK 2023
Program Operacyjny
Wiedza i Edukacja
na lata 2014-2020
Wiedza i Edukacja
na lata 2014-2020
Impuls do rozwoju kompetencji nauczycieli w zakresie kształcenia na odległość – edycja II
Projekt realizowany od 30.03.2023r. do 30.06.2023r.
Wsparciem zostało objętych 185 nauczycieli.
Wsparcie nauczycieli w prowadzeniu kształcenia na odległość
Oś priorytetowa: II. Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie: 2.10 Wysoka jakość systemu oświaty.
Projekt dofinansowany z Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Cel projektu
Podniesienie jakości doskonalenia i wsparcia nauczycieli prowadzących zdalną edukację w przedszkolach i szkołach przez kadrę placówek doskonalenia nauczycieli (PDN). Projekt ukierunkowany jest na ograniczenie negatywnych skutków wystąpienia COVID-19 poprzez zapewnienie prowadzenia edukacji na odległość w przypadku ponownego czasowego zamknięcia części szkół i przedszkoli.
Zrealizowane działania
W ramach projektu uczestnicy objęci zostali wsparciem szkoleniowo-doradczym oraz wsparciem na platformie Moodle.
W ramach projektu powstała platforma do wymiany doświadczeń oraz nauczyciele mogli skorzystać z doradztwa.
Powstały 3 pakiety scenariuszy:
- Pakiet materiałów dydaktycznych do kształcenia na odległość dla nauczycieli chemii w szkole podstawowej; 43 strony – autorka Dorota Pintal
- Pakiet materiałów dydaktycznych do kształcenia na odległość dla nauczycieli języka polskiego; 42 strony – autorka Małgorzata Zachajczuk
- Pakiet materiałów dydaktycznych do kształcenia na odległość dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w szkole podstawowej; 41 stron; autorka Dorota Tomaszewicz
Adresaci projektu
Projekt skierowany został do nauczycieli w przedszkolach i szkołach z terenu województwa małopolskiego, świętokrzyskiego, mazowieckiego. Ponad połowę (110 os) stanowili nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Pozostali uczestnicy: specjaliści (19 osób), kadra zarządzająca (15 osób) oraz nauczyciele klas 4-8 (69 osób).
Działania prowadzone były w 11 grupach szkoleniowych.
Czas trwania projektu
30.03.2023r. – 30.06.2023r.
Numer projektu: 32/F3/2023
Wartość projektu: 195 730,00zł.
Kierownik projektu: Sylwia Dubowska,
e-mail: biuro2@pdnimpuls.edu.pl
ROK 2022
Program Operacyjny
Wiedza i Edukacja
na lata 2014-2020
Wiedza i Edukacja
na lata 2014-2020
Impuls do rozwoju kompetencji nauczycieli w zakresie kształcenia na odległość
Wsparcie nauczycieli w prowadzeniu kształcenia na odległość
Oś priorytetowa: II. Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie: 2.10 Wysoka jakość systemu oświaty.
Projekt dofinansowany z Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Cel projektu
Podniesienie jakości doskonalenia i wsparcia nauczycieli prowadzących zdalną edukację w przedszkolach i szkołach przez kadrę placówek doskonalenia nauczycieli (PDN). Projekt ukierunkowany jest na ograniczenie negatywnych skutków wystąpienia COVID-19 poprzez zapewnienie prowadzenia edukacji na odległość w przypadku ponownego czasowego zamknięcia części szkół i przedszkoli.
Planowane działania
W ramach projektu uczestnicy objęci zostaną wsparciem szkoleniowo-doradczym oraz zaproponowane zostanie sieciowanie na platformie doskonaleniewsieci.pl i opracowane zostaną scenariusze lekcji – 6 pakietów edukacyjnych.
Adresaci projektu
Projekt skierowany jest do nauczycieli w przedszkolach i szkołach z terenu całej polski.
Czas trwania projektu
GRUDZIEŃ 2021 r. – KWIECIEŃ 2022 r.
Numer projektu: 9/F2/2021
Wartość projektu: 179 570 zł
Kierownik projektu: Aneta Pierzchała-Tolak, e-mail: doskonalenie@pdnimpuls.edu.pl
Regionalne Programy Operacyjne
na lata 2014-2020
WOJ. MAZOWIECKIE
„119 nowych możliwości” Gmina Olsztyn
„Migawka – wsparcie dla uczniów głuchych” Doskonalenie umiejętności, kompetencji nauczycieli Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Olsztynie, gmina Olsztyn
„Innowacyjna SP Spręcowo – kreatywni uczniowie” gmina Dywity Województwa mazowieckiego „Klucze do przyszłości uczniów Sadzewiczowe”
Program Operacyjny
Wiedza i Edukacja
na lata 2014-2020
„Wspomaganie szkół w rozwoju kompetencji kluczowych uczniów, adresowanego do pracowników placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno – pedagogicznych, bibliotek pedagogicznych oraz trenerów oświaty Jak wspomagać szkoły w zakresie kształcenia kompetencji kluczowych uczniów?
Wykorzystywanie doświadczeń, eksperymentów i innych metod aktywizujących uczniów.” III i IV etap edukacyjny, Ośrodek Rozwoju Edukacji „Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w zarządzaniu oświatą ukierunkowanym na rozwój szkół i kompetencji kluczowych uczniów etap I” – Pilotaż realizowany przez Ośrodek Rozwój Edukacji
„Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w zarządzaniu oświatą ukierunkowanym na rozwój szkół i kompetencji kluczowych uczniów etap II” – Pilotaż realizowany przez Ośrodek Rozwój Edukacji
„Wsparcie JST we wdrażaniu kompleksowego wspomagania w podległych szkołach w zakresie kształcenia kompetencji kluczowych uczniów”, Ośrodek Rozwoju Edukacji
„Lekcja: Enter”, Fundacja Orange, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego i Instytut Spraw Publicznych
Projekty konkursowe
„ZDALNY NAUCZYCIEL – BESKIDY’21” realizowany w ramach Projektu Grantowego „Wsparcie placówek doskonalenia nauczycieli i bibliotek pedagogicznych w realizacji zadań związanych z przygotowaniem i wsparciem nauczycieli w prowadzeniu kształcenia na odległość”, Program Operacyjny Wiedza i Edukacja Rozwój, Oś priorytetowa II, Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie 2.10 Wysoka jakość systemu oświaty
Vulcan kompetencji w opolskich samorządach” i „Vulcan kompetencji w warmińsko-mazurskich samorządach” – Rola/charakter pracy: ekspert merytoryczny, trener, doradca jst w zakresie budowania i wdrażania planu rozwoju oświaty w zakresie kształcenia kompetencji kluczowych – Vulcan sp. z o.o.
„Vulcan kompetencji w śląskich samorządach” i „Vulcan kompetencji w małopolskich samorządach” – Rola/charakter pracy: ekspert merytoryczny, trener, doradca jst w zakresie budowania i wdrażania planu rozwoju oświaty w zakresie kształcenia kompetencji kluczowych – Vulcan sp. z o.o.
„Szkolenia i doradztwo dla pracowników systemu wspomagania szkoły z województw: kujawsko- pomorskiego, lubuskiego, mazowieckiego, warmińsko-mazurskiego, wielkopolskiego, zachodniopomorskiego” – Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej i CKZIU Włocławek
Projekty dla polskich szkół i Polonii na Ukrainie we współpracy z Fundacją Wolność i Demokracja Rola: coach/ tren
Współpraca
Projekty - wsparcie od A do Z
Przeanalizujemy możliwości na zdobycie dofinansowania na Twoje plany rozwojowe. Przeprowadzimy diagnozę. Zaplanujemy działania, przygotujemy wniosek. Oferujemy profesjonalne zarządzanie projektami, oraz wykorzystanie elementów zwinnego zarządzania opartego o wartości. Przed nami nowa perspektywa, a tym samym nowe możliwości na rozwijanie skrzydeł.
A może realizujesz projekt i potrzebujesz wsparcia, bo zaplanowane działania nie idą zgodnie z planem? Chętnie pomożemy, byś spokojnie dopłynął do portu.
Zapraszam do kontaktu.
Partnerstwo
Jeśli jesteś gotów na partnerskie działania i widzisz w naszej Placówce Doskonalenia Nauczyciel potencjał do współpracy czekamy na Twój kontakt. Rozważamy bardzo poważnie każdą propozycję współpracy/ nawiązania partnerstwa.
Szkolenia
Jak pisać projekty i pozyskiwać fundusze zewnętrzne na realizację przedsięwzięć edukacyjnych?