„Quo VADIS, SZKOŁO?"

Od wartości do postaw
poprzez uczenie się

 2021 – trzy edycje 

Szukasz prawdziwych innowacji w szkole?


Chcesz poczuć wreszcie satysfakcję z zawodu?

Dostrzegasz, że obecny system nie zaspokaja w pełni potrzeb ani uczniów, ani nauczycieli i dyrekcji?
Dzisiejsza sytuacja pokazuje, że nauczyciele często są przemęczeni i tracą poczucie sensu swojej pracy.
A żeby byli gotowi i otwarci nieść pomoc – potrzebują być wzmocnieni!

 

Poznaj Model Wartościowych Szkół®  oraz Koncepcję Unikatowego Kodu Uczenia (się)©

możliwości świadomego kształtowania procesów edukacyjnych w obecnych warunkach prawnych.

gotowe rozwiązania, zaimplementowane w 40 szkołach w Polsce i kilkunastu za granicą oraz wyniki wdrożeń autorskiego Modelu Wartościowe Szkoły®

rozwiązania wpływające na sukces edukacyjny poprzez odkrywanie, w jaki sposób uczniowie uczą się najlepiej dzięki Koncepcji Unikatowego Kodu Uczenia (się)©

Kto wystąpił podczas konferencji?

GOŚĆ SPECJALNY

Barbara Prashnig
Emeritus Professor, MA

Założycielka Systemu Kreatywnego Nauczania (CLS) w Auckland w Nowej Zelandii oraz autorka wielu książek w tym m.in. „The Power of Diversity” (przełożona na m.in. język szwedzki, fiński, niemiecki, norweski).

Jej dwie najnowsze książki to „Learning Styles In Action” a także wersja kieszonkowa dla nauczycieli „Learning Style and Personalized Teaching”.

W Nowej Zelandii pionierka kursów z zakresu Kreatywnego Przyśpieszonego Uczenia się z wykorzystaniem narzędzi LSA i TSA. Z jej doświadczeń skorzystały różne kraje m.in. Wielka Brytania, Niemcy, Szwecja, Finlandia, itp. wprowadzając jej sprawdzone narzędzia i programy do edukacji.

„Musimy stosować metody nauczania, które dotrą do każdego oraz zaspokajać potrzeby ludzi, dlatego potrzebujemy indywidulanego określenia sposobu uczenia się”.

Anna Fidurska

Nauczycielka języka angielskiego. Dyrektor szkoły podstawowej z otwartą głową na innowacje, nowe rozwiązania w oświacie.

Trenerka. Konsultant kryzysowy.

Inspiruje, zaraża pomysłami, nie zniechęca się, nawet jeśli innym się nie chce. Wielbicielka oceniania kształtującego.  

Dorota
Tomaszewicz

Dyrektor Placówki Doskonalenia Nauczycieli Impuls, Trener, Ekspert ORE, Partner LSA Polska

Autorka Koncepcji Unikatowy Kod Uczenia (się)©

Współautorka Modelu Wartościowych Szkół®
Coach ICC, Supervisor ICC, Trener, Asesor AC/DC, Ekspert ds. rozwoju organizacji, doradca zawodowy i edukacyjny, International Values Trainer, Współautor:  Modelu Doradztwa dla JST/ Założeń systemu wsparcia i rozwoju pracowników JST odpowiedzialnych za oświatę, Ekspert i współautor poradników, publikacji, materiałów w zakresie kompleksowego procesowego wspomagania szkół/ placówek ze szczególnym uwzględnieniem rozwijania kompetencji kluczowych uczniów, Ekspert merytoryczny ds. opracowywania i wdrażania Planów Rozwoju Oświaty. Certyfikowany Konsultant MindSonar®, MTQ48, ILM72, Delight Index™, Insightful Profiler™ (iP121).

Zofia
Domaradzka-Grochowalska

Psycholog, Trener, Ekspert ORE, Trener LSA

Współautorka Modelu Wartościowych Szkół®

Psycholog pracy z dorosłymi, Coach ICC, Superwizor ICC, trener, doradca edukacyjny i zawodowy, ekspertka ds. rozwoju organizacji, International Values Trainer. Współautorka Modelu Doradztwa dla JST. Współautorka ścieżki rozwojowej trenerów oświaty realizujących Procesowe Kompleksowe Wspomaganie Szkół, Przedszkoli i Placówek Edukacyjnych.

Program konferencji

Powitanie uczestników
Wprowadzenie do przebiegu konferencji
Dorota Tomaszewicz Dyrektor PDN Impuls|
Zofia Domaradzka – Grochowalska Partner merytoryczny

To się naprawdę dzieje… Wartościowe Szkoły® tworzą MOC
Poznaj rozwiązanie wspierające społeczność szkolną w rozwijaniu kompetencji społecznych i osobistych, w tym wzmacnianie odporności psychicznej uczniów i uczących.
Dorota Tomaszewicz i Zofia Domaradzka – Grochowalska Autorki Modelu Wartościowe Szkoły®

Realny wzrost dobrostanu nauczycieli – perspektywa dyrektorów szkół, które wdrożyły I Etap Modelu Wartościowych Szkół
Pierwszy rok wdrażania Modelu w Polsce to ponad 40 szkół w Polsce i kilkanaście za granicą (Nowy Jork, Sydney, miasta na Łotwie, Białorusi, Ukrainie, Włoszech, Belgii…), ponad 800 osób w Polsce i kilkadziesiąt poza granicami kraju.
Dyskusja moderowana

Sposoby uczenia się i spersonalizowane nauczanie
Ewolucja w uczeniu (się ) w międzynarodowym obiektywie prof. Barbary Prashnig
Gość specjalny – Barbara Prashnig, M.A. Professor Emeritus Founding Director Creative Learning Systems Auckland, New Zealand (LSA)
wykład online w języku angielskim z tłumaczeniem na język polski

Pierwszy raz w Polsce Unikatowy Kod Uczenia się©
Koncepcja rozwoju umiejętności uczenia się z wykorzystaniem narzędzi Analizy Sposobu Uczenia się (LSA) oraz Analizy Sposobu Nauczania (TSA)
Dorota Tomaszewicz autorka Koncepcji Unikatowy Kod Uczenia (się)©/Partner LSA

Wartościowe Zarządzanie© – sekret skuteczności liderów, dyrektorów i prezesów organizacji oświatowych

Dorota Tomaszewicz i Zofia Domaradzka – Grochowalska Autorki Modelu Wartościowe Szkoły®

Wartościowe Zarządzanie©  perspektywa liderów, dyrektorów i prezesów organizacji oświatowych

IV Edycje Kursu Wartościowe Zarządzanie© realizowane w ramach wdrażania Modelu Wartościowych Szkół® w Polsce i poza granicami kraju.

Quo Vadis, Szkoło?  – miedzy teraźniejszością a przyszłością.

Anna Fidurska – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Wasilkowie (woj. podlaskie)

 Spojrzenie praktyka

Muzyczne pożegnanie i przestrzeń na kuluarowe rozmowy przy kawie

Czy marzy Ci się szkoła w której:

Jeśli tak, to zacznijmy tę zmianę razem!

Dziękujemy za udział

ONLINE

Zobacz, co mówią uczestnicy wdrażający
Model Wartościowych Szkół®

„Usłyszałam, że jestem ważna,
a nie tylko praca i obowiązki.
Mam być ważna dla siebie.
I mimo, że praca nauczyciela
jest pracą indywidualną
przedmiotowo,
ale satysfakcję zawodową
osiąga się w grupie.

„Bardzo dziękuję za możliwość udziału
w szkoleniu prowadzonym przez Panie.
Odkryłam siebie na nowo i pracuję
nad zmianami na lepsze –
jak to fajnie mieć taką szansę,
żeby móc podróżować
do głębi własnego wnętrza
z takimi wspaniałymi
przewodniczkami jak Panie.
Ze swej strony bardzo dziękuję 🙂

Patron Konferencji

Partnerzy Konferencji

Poradnia
Psychologiczno-Pedagogiczna
w Szydłowcu

Poradnia
Psychologiczno-Pedagogiczna
w Grodzisku Mazowieckim

Poradnia
Psychologiczno-Pedagogiczna
w Ostródzie

Zespół Placówek Pedagogicznych w Ostródzie

Poradnia
Psychologiczno-Pedagogiczna
w Pruszkowie

Komu dedykowane było spotkanie:

Konferencja „Quo vadis szkoło?” to inspirujące miejsce dla pasjonatów i wszystkich osób, którym zależy na wzmocnieniu środowiska edukacyjnego w ich miejscowości.

Warto zmieniać szkołę - rozwijając siebie

relacja z konferencji w Elblągu 27.10.2021 r.

Najczęściej zadawane pytania

Tak, w formularzu rejestracyjny prosimy o podanie danych do faktury czyli wskazanie podmiotu, który opłaci udział w wydarzeniu (pobierz, wypełnij i prześlij nam formularz zamówienia).
Wydarzenie jest organizowane przez akredytowaną Placówkę Doskonalenia Nauczycieli.

Rezygnacja bezkosztowa do 17 października 2021 r. Po 17 października 2021 organizator nie przewiduje możliwości zwrotu za opłacony bilet. Bez problemu możliwa jest zmiana danych uczestnika.

Spotkanie będzie rejestrowane. Nie planujemy w całości udostępniać nagrania w sieci tylko fragmenty w formie relacji z wydarzenia.

Prelekcje i prezentowane rozwiązania odnoszą się do 6 priorytetów Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030, m.in.:

• rozwijanie i upowszechnianie kultury uczenia się nastawionej na aktywny i ciągły rozwój umiejętności.
• zbudowanie efektywnego systemu diagnozowania i informowania o obecnym stanie i zapotrzebowaniu na umiejętności.

Jednym z proponowanych 8 programów strategicznych określonych w Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030 jest: Rozpoznawanie i rozwijanie umiejętności dzieci, młodzieży i osób dorosłych.
Uczestnicy konferencji mają możliwość zapoznania się z innowacyjnymi metodami stosowanymi w powyższym zakresie, wypracowanymi przez Akredytowaną Placówkę Doskonalenia Nauczycieli Impuls m. in. Modelem Wartościowe Szkoły oraz Autorską Koncepcją Unikatowego Kodu Uczenia(się).

To autorska Koncepcja wspierająca umiejętność uczenia się z zastosowaniem narzędzi Analizy Sposobu Uczenia się (LSA) oraz Analizy Sposobu Nauczania (TSA). Dzięki badaniu uczeń, nauczyciel i rodzic otrzymuje szczegółowe wyjaśnienia oraz porady, jak najlepiej wykorzystać osobiste mocne strony podczas nauki. Pozwala to na organizację procesów edukacyjnych oraz tworzenie środowiska do nauki w oparciu o rzeczywiste potrzeby uczniów.

Tak, wydarzenie jest realizowane przez akredytowaną Placówkę Doskonalenia Nauczycieli.

Proszę odwiedzić stronę www.pdnimpuls.edu.pl. W zakładce poświęconej Modelowi znajduje się mapa i wykaz szkół, które wdrożyły I Etap.

Sprawdź, czym są

Jeśli masz pytania napisz do nas: